Jump to content

Garanti på utenlandskjøpt Zeiss kikkert


elelel

Recommended Posts

Er det noen som kjenner til garantivilkårene dersom man skulle finne på å kjøpe en Zeiss håndkikkert i England eller Tyskland? Må man tilbake til kjøpslandet, eller er det noen slags internasjonal garantiordning, så man kan evt levere i Norge eller sende til kjøpslandet ved en eventuell garantisak? Kikkerten jeg tenker på er Zeiss Victory RF 10x45.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du fyller ut det skjemaet som ligger vedlagt i kikkerten, tar en kopi av kvitteringen din og sender alt til den zeissadressen som står på.

Etter noen uker får du et lite kort på størrelse med et kredittkort i posten, ifølge zeiss skal du da kunne levere inn din kikkert sammen med kortet hos en hvem som helst zeissforhandler ved garanti eller reperasjon.

Link to comment
Share on other sites

De fleste store internasjonale firmaer gir verdensgaranti som fungerer.

Jeg tror det hadde blitt bråk om tyske jegere som skulle til Norge på jakt ble advart mot å bruke Zeiss fordi den norske importøren til Zeiss boikottet alt som ikke var kjøpt i Norge.

Jeg sleit litt med en Pentax importør for noen år siden som ikke ville ta imot, når jeg spurte om det var nødvendig å ta kontakt med Pentax for å forhøre meg om verdensgarantien til Pentax ikke gjaldt i Norge var han rask til å ta imot.

 

Vi får vel gå utifra at når Zeiss skriver at kikkerten kan leveres inn hos en hvem som helst zeissforhandler når du har garantikortet så er det vel sant.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...