MetalMorty Posted July 10, 2011 Posted July 10, 2011 Heisann! Er førstegangsjeger og jeg har bestilt meg en X-bolt Stainless Stalker i 308win,med en 3-12X50 Zeiss Dyralyt m/lys på topp. Var å klådde på litt forskjellige børser og gikk for denne da jeg likte formen og utseendet,og fiffige detaljer som det at man kan tømme kammeret uten å avsikre! Er veldig spent på dette,da jeg ikke er så voldsomt inne i alt dette..ennå Noen som har erfaring med hva slags ammo som funker,og hva noen vil anbefale? ..Norma jaktmatch f.eks?? Siden jeg ikke lader selv..foreløpig ihvertfall..greit å ta ting litt etterhvert
Mr Lasse Posted July 10, 2011 Posted July 10, 2011 Min spiser hjemmelada partizan, federal fusion, nato og hjemmelada swift a-frame om hverandre. Tror kanskje disse er litt altetende. Muligens holde kulevekta rundt 147-165 grain?
MetalMorty Posted July 10, 2011 Author Posted July 10, 2011 Jeg har som sagt ingen erfaring med sånt,så erfaringer og anbefalinger settes stor pris på
Eide Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Til trening holder Norma Jaktmatch i massevis. Norma Trainer er billigere, så hvis du får det til å samle er det gode greier. Prøv deg litt frem og finn ut hva som går bra i akkuratt din børse. Begynner du å lade selv er mulighetene mange, pluss at det er mye penger å spare
Recommended Posts