Jump to content

Stor rovdyrsikker tomt/hundegård


VargVeum

Recommended Posts

Vurderer å gjerde inn en stor del av tomta, så min hund/katter kan gå fritt i sikkerhet.

Tomten er flat. Tenkte å grave ned netting på bakken og alternativt sette opp plank/stakittgjerde. Ettersom jeg ikke velger netting, så vil ulven heller ha noe å klatre i.... Hvor høyt kan en ulv hoppe fra bakken ? vil det holde med 3 m...?

 

Noen som har noen gode råd/tips

Link to comment
Share on other sites

Tror det var flere ulver som klarte å römme fra dyreparken, men er ganske sikker på at de klarte å lage hull i nettingen.... Hadde håpet at noen "ulvekyndige" personer her inne hadde litt peiling på hvor höyt en ulv klarer å hoppe, ikke klatre... får vel sette opp et pansergjerde for å holde den store stygge ulven unna dyra mine.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo altids legge en runde eller to med strømgjerde på toppen. Dette vil nok hidre rovdyr fra og komme inn og evt at dine hunder og katter skal finne på å prøve å klatre ut.

En 10'000volt i frontpartiet på en ulv tror jeg vill få den til å ombestemme seg? Sikker noen andre her som har info ang strømgjerde mot ulv, og som kan bekrefte eller avkrefte om dem skygger unna etter en smell.

 

Og er man rett heldig får den i en gitt situasjon, en så kraftig smell at den blir sky hunder?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...