Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vurderer å gjerde inn en stor del av tomta, så min hund/katter kan gå fritt i sikkerhet.

Tomten er flat. Tenkte å grave ned netting på bakken og alternativt sette opp plank/stakittgjerde. Ettersom jeg ikke velger netting, så vil ulven heller ha noe å klatre i.... Hvor høyt kan en ulv hoppe fra bakken ? vil det holde med 3 m...?

Noen som har noen gode råd/tips

Posted

Tror det var flere ulver som klarte å römme fra dyreparken, men er ganske sikker på at de klarte å lage hull i nettingen.... Hadde håpet at noen "ulvekyndige" personer her inne hadde litt peiling på hvor höyt en ulv klarer å hoppe, ikke klatre... får vel sette opp et pansergjerde for å holde den store stygge ulven unna dyra mine.

Posted

Du kan jo altids legge en runde eller to med strømgjerde på toppen. Dette vil nok hidre rovdyr fra og komme inn og evt at dine hunder og katter skal finne på å prøve å klatre ut.

En 10'000volt i frontpartiet på en ulv tror jeg vill få den til å ombestemme seg? Sikker noen andre her som har info ang strømgjerde mot ulv, og som kan bekrefte eller avkrefte om dem skygger unna etter en smell.

Og er man rett heldig får den i en gitt situasjon, en så kraftig smell at den blir sky hunder?