Jump to content

Alternative møter med skogens innbyggere.


østlendingen

Recommended Posts

Fant ikke noe passende sted å slenge ut denne tråden, så den havnet her.

Regner med at det er flere enn meg, som har møtt naturens dyr, andre steder, enn i skogen, hvor de hører hjemme.

Så om noen har noen artige bilder eller historier, kan folk evt. legge her?

 

Tidlig på 2000 tallet, var jeg på veien hjem, og en ugle fant det best å torpedere bilen.

Det smalt såpass godt i xxx km/t at jeg tok det for sikkert at den var død.

Min første tanke var at denne kunne det være fint å stoppe ut, så jeg snudde for å plukke den opp.

(hadde jo uansett snudd for å sjekke status på påkjørt vilt)

 

Tok ugla med meg hjem, og ringte til en lokal dyrlege, som ba meg ha fuglen natten over,

og at den mest sannsynlig ville være død neste morgen.

ugle.jpg

Ser jo ikke helt bra ut denne her....

 

Har et ubrukt rom i kjelleren, så der fikk han være natten over, men neste morgen lå han ikke død på gulvet.

ugle2.jpg

Det var merkelig nok vanskelig å få noen "eksperter" til å se på denne, avivet (eller hva spesialisten på rovfugl heter) skulle ha noen tusen for å sjekke denne, men fikk til slutt presset meg på Norsk vetrinærhøyskole, så de tok en kikk)

Snakket med flere, om det var noen som ville ringmerke, men det var liten intr. for det.

Grunnet kald periode fra desember og utover, fikk ugla kost og losji fram til slutten av februar, da den ble sluppet ved ulykkesplassen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...