Jump to content

Kjøpt meg ny rifle, mauser 1908.


S.Arnesen

Recommended Posts

har i dag kjøpt meg en gammel mauser som er ombygd til .308. stokken er ikke noe glansbildet, så planen er å sette på en boyds stokk på denne. Det jeg lurer på er hvor finner jeg ut hva slags stokk jeg skal bestille? Selger opplyste om at det er en 98 kasse på den, men disse kommer kanskje i flere dimmensjoner? Står 1908 på siden av kassen om det er til hjelp.Børsa er kjøpt for å være ett lite prosjekt og skal brukes til jaktfelt til vinteren, så alle tips til modifikasjoner osv tas imot med takk :smile: Merket også at avtrekket ikke akkuratt var noe behagelig, men det er kanskje noe børsemaker ordner fort på disse her?

 

takker for alle tips og tricks på forhånd :D

Mvh S.Arnesen

Link to comment
Share on other sites

Hei, og grattis md "ny" rifle. Gå inn på linken, og gjør som på bildene - da skal du se at du finner ut litt. Regner med det er en "large ring" du har, men mål for sikkerhets skyld før du bestiller.

 

Link: http://www.boydsgunstocks.com/Classic-Replacement-Stocks-for-a-Mauser-s/45.htm

 

Kjøpte selv en tommelhulls stokk fra Boyds, og har ikke angret et sekund ;)

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg sitter å sikler på en og annen stokk derifra :) ikke helt bestemt meg om jeg vil kjøpe ferdig behandlet eller en som jeg kan pusse og olje litt så jeg får den helt som jeg vil... Er larg ring jeg har ja, har målt :) hvordan var passformen? Vet du om noe sted man får kjøpt magasin med 5skudd eller mer? Har også ett behov for å bytte avtrekk, da det som er på orginalt er rimelig hardt...

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en uferdig stokk. Siden jeg har et tykt løp på rifla - 20 mm ved munning - så ble det litt tilpasning i løpskanalen. Den andre tilpasningen var minimal - tok ikke mer enn en halvtime med dremelen. Ellers så var stokken fin. Perfekt å bestille nå som $$ er lav i kurs. Magasin vet jeg ikke hvor du kan få tak i, men de finns. Holder på med et prosjekt nå med hengslet bunnplate på mauseren, jeg synest det ser bedre ut enn et magasin som stikker "ned"... Vil anbefale timney avtrekk - http://timneytriggers.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=46 ar et slikt et selv, og det blir nok ett til på 30-06'n.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...