Jump to content

Pris Beretta S685 12/70


Veeguten

Recommended Posts

Nydelig hagle, sliter med å forstå at du kan finne på å selge den :shock: Min i kaliber 20 kommer til å følge meg i graven :wink:

Jeg er ikke helt overbevist av aldersanslaget ditt, jeg er 85% sikker på at den gikk ut av produksjon rundt 1990. Men den kan likefullt ha vært en overligger og solgt som ny fra forhandler i 1992. Hvis du ser på undersiden av løpet i kammerenden, så finner du et stempel med to bokstaver inne i en firkant. Dette er kode for produksjonsår, her er sekvensen fra 1980 til 1995:

AF = 1980

AH = 1981

AI = 1982

AL = 1983

AM = 1984

AN = 1985

AP = 1986

AS = 1987

AT = 1988

AU = 1989

AZ = 1990

BA = 1991

BB = 1992

BC = 1993

BD = 1994

BF = 1995

 

Ut fra prisforskjellen mellom S685 og S686 da de begge var i produksjon ville nok ny pris på en S685 i dag ligget på rundt 15.000. Min oppfatning av bruktpriser tilsier da at i normalt god stad bør du kunne be om 7.500, litt mer om den er spesielt pen og litt mindre om den er tydelig brukspreget. Og regn alltid inn et prutningsmonn.

Link to comment
Share on other sites

Har samme hagla, min har ikke løse choker og er iflg Beretta ikke godkjent for stål og andre harde hagl. Tviler på at man får 7,500 for en gammel masseprodusert Beretta som ikke er godkjent for stål. En strøken 686 er nok verdt det pluss litt til.

Link to comment
Share on other sites

Ja, den har alu.kasse.

Det tviler jeg sterkt på - jeg kjenner ikke til at S685 ble levert med alu-baskyl i det hele tatt. Den kom med matt forkrommet stålbaskyl med minimal gravyre. S685L (lettvekter) hadde mindre tre i skjeftet og mindre gods i løpsribbene.

Men for å være helt sikker, prøv med en magnet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...