Jump to content

Fjerne det nærmeste siktet på en mauser??


Esp1

Recommended Posts

Ja, har akkurat gjort det på min. Det er ikke så enkelt som folk skal ha det til, men med litt tid og hjelp fra en kompis går det bra :smile:

Først må du skru ut skruven, ta ut selve sikte(måtte bli borret ut på min) og fjerne den tingen som sikte ligger i. Da kan du fram med propran brenneren, varm opp til tinnet smelter, SLÅ av. Lykke til :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Hiver meg på her, har vurdert samme prosedyre. Hvordan ser det ut under sitet? Må man regne med å blonere løpet på nytt etterpå, eller er området under baksiktet blåndert? Framsiktet, er det bare å varme opp å kakke av?

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg være forsiktig med å uttale meg for mye her. Jeg har nemlig bajsa på leggen en gang før når jeg uttalte meg før jeg hadde alle fakta på bordet men jeg ville putta hele satsen i dreiebenk for så å pusse ned loddinga med smergelpapir eller bare dreid ned. For å få en jevn farge bør hele pipa pusses ned å blåneres. Om det ikke er et fint arfrikavåpen som allerede er lagt ned masse tid og penger i, men som heller er et bruksvåpen vil det nok være billigere og enklere å duracoate. Det kan også kaldblåneres. Da er det også mulighet for ujevn farge men om det er et rent bruksvåpen hvor estetikk ikke er første prioritet, vill dette også være et alternativ å vurdere. Dette er også et alternativ som kan utføres av privatpersoner. Vanlig blånering er en mer omfattende prosess som bør utføres av fagpersonell. Jeg skulle gjerne gjort det selv men har nok ikke tid før jeg er ferdig på skolen. :( Om dere absoluut skal ha blånering er nok børsemakerlinja mer enn villig til å gjøre det til høsten igjen.

 

 

BrunoOmdeternoefeilherfårderebarearesteremeg,igjen :winke1: Engerdal

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...