Jump to content

Kan børsemaker lage justerbar kolbekam/kinnstykke til meg?


Guest fredriks

Recommended Posts

Hei

Har en Boyds-stokk hvor jeg veldig gjerne kunne tenkt meg justerbart kinnstykke montert, evt. bare et fast som er tilpasset meg...

 

Er dette noe en normal børsemaker kan ta seg av tro? Og hva vil noe slikt koste?

Link to comment
Share on other sites

Bor i Oslo :)

 

Ja har sett litt på dette med å gjøre det selv, og jeg skulle veldig gjerne gjort det selv.. Problemet er at jeg bor i leilighet, og har noe begrenset plass å stå å jobbe med noe slikt på... :)

 

Noen som kan anbefale en god børsemaker som kan fikse noe slikt? Stokken er i tre ja, lakkert sådan.

 

Er selvfølgelig mest sugen på en justerbar, da en fast vil ikke se på langt nært like bra ut. Og jeg bytter gjerne mellom to kikkerter på denne børsa, så da er det greit å kunne justere :)

 

EDIT: Har funnet noen priser nå på dette. F.eks Winge Våpen skal visst ha 2000,- for dette. Det blir litt stivt da hele stokken kom på ca. 800,- ferdig levert på døra.. Da kan jeg kjøpe to stokker til å "øve" på.. :P

 

Hmm.. Ble litt frista til å heller fikse denne herligheten selv.. Så jo veldig overkommelig ut!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

leilighet er ingen unnskyldning. Jeg fikk en nabo med stikksag til å kappe ut en bit. Han er riktig nok snekker da. Men jeg borra og styra og limte og herja med to spisestoler som arbeidsbord.. Godt nok :)

 

Men om du har 2500 å bruke på en sånn jobb så er det bare å sende den inn til en børsemaker. Alm og Rogn tar sånne jobber iallefall.

Link to comment
Share on other sites

PederK, jepp.. Sjekk EDIT i posten over :)

 

Jeg har egentlig det meste av verktøy jeg trenger.. Vil tro at for å få det 110% rett vil det lønne seg å gjøre det for hånd med en fintagget sag. Gjerne i en slags rigg, slik jeg så i den posten det var linka til... :)

 

Noen som vet hvilken lakk jeg bør kjøpe for å få det som da blir ulakkert, fint igjen?

Link to comment
Share on other sites

Ja en båndsag hadde helt klart vært å foretrekke.. Da går det jo som en lek..

 

Jaja, jeg får se.. :) Finnes jo andre løsninger og.. Har f.eks den kolbestrømpen som forhøyer litt.. Har en slik liggende. Problemet er bare at den kommer litt i konflikt med tommelhullet :) Men DET skal man da klare å modifisere litt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...