Jump to content

valg av ny rifle


Ståle R

Recommended Posts

tenkte å kjøpe meg ny rifle i vår siden staten mente jeg hadde betalt nok skatt ifjor :D har bestemt meg for kaliber 6,5x55 å har funnet meg to rifler jeg synes virker ok til mitt budsjett.valget står mellom cz550 american og zastava m70 med helstokk.lurer da på om noen her har noen anbefalinger,erfaringer når det gjelder disse to?rifla ska brukes til topp/rådyr/rein/elg, ja egentli til det meste som kan jaktes på.også lyst til å prøve litt blinkskyting på litt lengere hold,ca4-600m.

Link to comment
Share on other sites

Hva er budsjettet på?

Hvis du har tanker om å skyte litt langt ville jeg ikke valgt en helstokk. De kan gå godt, men de har lett for å go "mindre godt" dette er jaktvåpen. Snusboksen på 100m ok, men det vil si 25cm på 400meter.

 

Umulig å anbefale noe som helst hvis ikke du sier hva du har tenkt til å legge i av kroner....

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ut i fra hva jeg har sett opp gjennom tidene tror jeg jeg ville valgt CZ. Flere jeg kjenner har hatt og har disse og det er helt greie rifler med svært lite problemer. Driftsikre og greie.

Link to comment
Share on other sites

Du burde se på weatherbyen på tilbud hos xxl og en av zeiss classik kikkertene til ca 6000kr. Til denne riflen er det lett å skaffe tiltskinne. Kjøper du den i 3006 og lader selv når du fint over 900m. Dette til en samlet pris på ca 10000 kr. Ikke alle helstokkrifler leverer god nok pres til langhold.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...