Jump to content

Sauer Take Down eller Classic !?


flanged

Recommended Posts

Jeg går ut fra at Take Down er noe mer krevende å produsere; samtidig som de lages i mye mindre antall. Det er vel en del av svaret. Utover dette er vel Take Down i utgangspunkt også markedsført som et mer eksklusivt våpen med derav følgende bedfre skjeftetre, og treverk blir jo fort dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Min mening er at dette er to ganske forskjellige børser.

Med TD kan du ha alle kalibre i samme børse, det kan du ikke med en vanlig 202 der det er

1 kasse for 9,3x62 og ned samt en egen for magum kalibre.

Videre mener jeg at TD har det suverent beste pipeskiftesystem av alle rifler på markedet, tom bedre en Blaser :mrgreen:

Grunnen til at jeg ikke har kjøpt en TD selv er vekta, da jeg stort sett jakter rein og hjort og synes denne blir noe tung

å drasse på i 12 timer på vidda eller i stupbratte vestlandslier. 3,9 kilo i mediumkalibre og 4,1 kilo i magnumkalibre mener jeg å huske.

 

Tror faktisk du skal klare å skifte kaliber/pipe på en TD i løpet av 15 sekunder noe som faktisk er ganske kult :mrgreen:

Da slår du blaser med 30 sekunder og en vanlig 202 med 1 min og 30 sekunder hvis det betyr noe.

 

Men uansett vanlig 202 eller TD, begge er gromme rifler

 

mvh

SauerHansen

Link to comment
Share on other sites

Take down er i utgangspunktet en magnum rifle som tar calibrer fra 6,5x55 som minste til 458 lott som største cal.

vekten er 3,8 kg på medium cal, 3,9 kg magnum cal og 4,1 kg big game/storvilt cal.

sauer take down er suveren hvis du vil ha en magnum rifle med mulighet til medium cal, spesielt bra til jaktreiser da du kan ha minimal koffert å sparer da vekt på flybagarsjen.Til jakt her hjemme i norge er en vanlig 202 mer en bra nok.Men hvis du bare må ha det gromeste så er valget enkelt.

At det er kjapt å bytte cal i den, ja det kan jeg skrive under på ca 15 sek helt klart det beste systemvåpnet. :mrgreen:

Sa noen blaser :moresarcasm: Beklager kunne ikke dy meg. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...