Jump to content

Erfaringer med Jack russell ?


Martin Gilje

Recommended Posts

Hei.

Jeg planlegger og kjøpe hund og har sett en del på Jack russell, er det noen som har erfaring med denne rasen? er det en "bråkete" rase? er de raske? skal i første ommgang ikke brukes i jakt men jeg får se om den har posentiale til og eventuelt bli jakt hund...

Takker for svar

 

MVH Martin Gilje

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har en JR terrier, en tispe som jeg hentet opp i fra Danmark.

Den er fra jakt linjer med et fin gemytt og en sinnsyk jakt lyst.

Det er i hovedsak revejakt,men også litt mink.

Blir også mye brukt i heste miljø for å holde stallene fri for rotter osv.

Den er vel som terrier flest, livlig,glad i folk og proppfull av energi.

Trenger å aktiveres og brukes masse.

Om du ikke skal bruke den til jakt vil jeg nok anbefale å kjøpe en med

liten jakt lyst ellers blir det fort problemer med tanke på katter osv...

Link to comment
Share on other sites

Lurer også på en JR som revesprenger. Finnes det lite jaktlinjer i norge siden du har hentet en fra danmark? Vet det er mye bra i sverige f.eks men hadde vært greit å fått en fra norge når jeg skal ha om et år eller to...

 

Rune

Link to comment
Share on other sites

Mye av det som finnes i Norge er nok for det meste utstillings linjer og ikke så mye mer enn det.

Min ble hentet opp som 8 ukers gammel valp og det er helt uproblematisk med tanke på

vaksiner osv osv.

Du får si ifra når du skal handle,planlegger et kull på min rundt den tiden... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

jeg har kontakt med ei som driver med jrt, hun jakter ikke sjøl,men hunda blir brukt til utstilling,men, hun er veldig ivrig på at hunda skal bli brukt til jakt, så hu trener på kunsthi, å hun har en hanne som ser ut til å ha en lys framtid som revsprenger, testa han i noen hi, men har vært tomme for rev, men han funke på kunsthi :) å denne hannen skal snart brukes i avl , er du innteresert så send en pm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...