Jump to content

Feil ved programmering av Yaesu VX-6


olan

Recommended Posts

Kjøpte meg en Yaesu VX-6, også har jeg kjøpt program og kabel fra http://www.rtsystemsinc.com/

 

Har lagt inn alle jaktkanalene, men når jeg trykker PTT knappen så kommer det opp "ERROR" i displayet.

 

Kanelene er programert som følger;

 

Channel Number: 1

Receive Frequency: 143.90000

Transmit Frequency:143.90000

Offset Frequency: "tom"

Offset Direction: Simplex

Operating Mode: FM

Name: jakt1

Show Name: on

Tone Mode: None

CTCSS: 100.0 Hz

DCS: 23

Tx Power: High

Skip: off

Step:5 khz

Mask: off

Clock Shift: off

Half Dev:off

BANK 1: on

 

Noen om har noe formening om hva som er galt....?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Prøv med Yaesu Commander, den pleier å fungere bra.

 

Ellers husker jeg at jeg ikke fikk lastet opp nye settinger riktig fra en blank fil, det er noen Id-koder som skal stemme et eller annet sted. Løsningen var å laste ned oppsettet fra radioen først og så endre den filen.

Link to comment
Share on other sites

Da er nok ikke radioen din "åpnet" for disse frekvensene,dvs. du kan kun lytte men ikke sende på de. Ring til forhandleren og spør om du kan slå inn en kode selv eller om den må sendes inn så de kan gjøre det.

 

Edit: ser på spesifikasjonene at sendeområdet er fra 144/430 MHZ og 430-440 MHZ så jeg er litt usikker på om den i det hele tatt kan sende på frekvenser under 144. Mottaket er fra 0,5-999 MHZ (altså alt)

 

Hvis du setter frekvensen til fks. 145.000 så får du sendt eller?

Link to comment
Share on other sites

Ah, selvfølgelig. Den må nok åpnes for sending på jaktkanalene, krever ikke mer enn en loddebolt og en veiledning som finnes på nett. Husk at den da ikke er CE-godkjent lenger og krever amatørlisens for bruk (i følge de som forstår seg på slikt).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...