Jump to content

Rem 1100: utkast/mate problemer


Hassel

Recommended Posts

Hei alle sammen... ser ut til at jeg får den tvilsomme glede å starte den første (av sikkert flere tråder) om materpoblemer med 1100'n. /(og fordi som ikke vi lese lenger i tråden, jeg er megetfornøyd med hagla!

 

Kalde fakta først:

Det er snakk om en remington 1100 magnum utgave, fra sent 70 / tidlig 80 tall. #28XXXXM

Løpet som står i den er derimot ikke et magnum løp, men et 2 3/4" kamret løp, nedkappet til hendige 56 / 57 cm og gjenget opp til choker.

Det er montert en +4 skudds magasinforlenger fra choate (Den de kaller 9skudds) med de originale choate delene. Choate fjæra er veldig lang, og tung å få på plass, men jeg har ikke kuttet i denne.

 

Jeg var i dag på banen og skulle (bl.a, Innimellom klubbstevnet i CAS :mrgreen: ) funksjonsteste jernet etter at jeg hadde montert magforlengern. Fikk nesten ikke riktig funksjonering i på børsa. Noen ganger ble det "stovepipes" andre ganger ikke utkast i det hele tatt. (Uavhengig av om det var 1 patron eller fler i våpnet)

 

Ammo som ble brukt var lerdueskudd (bly) 24gr patroner. tre forskjellige sorter.

Det snodige er at jeg mener å huse at jeg prøvde hagle etter at jeg fikk satt in chokene, men da med 4 original 4 skudds magasin og fjær. Jeg mener å huske at den da fungerte utmerket.

(har ikke pusset den siden... :oops: )

 

Kjenner til at svake patroner og gass mekansime kan krangle til ting i 1100 og at det muligens er noen lure ting du kan gjøre med de 2 løse gassring foringene og o ringesn som sitter rundt magasin røret. Men husker ikke helt hva.

 

Er det noen som har hatt tilsvarende problem med 1100 og magforlenger?

Andre lure løsningsforslag? :D

Link to comment
Share on other sites

HAdde samme problem med mi. Sendte de ntil og med til børsemakeren, med den returen at du må huske å smøre litt etter du har vært på fjorden. :oops: Skru av forskjeftet og smør og puss der i de beveglige delene der. så skal du se det hjelper. Mi ble isom ny etterpå :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...