Jump to content

Jeg har tenkt til å kjøpe en mauser M03


randommizzee

Recommended Posts

jeg har tengt til å kjøpe en mauser M03.

 

hoved sakelig til rådyr og noe reinsdyr, er 306 det en grei kaliber?

 

er det noen andre som har mauser M03? i såfal er du førnøyd med den?

 

nå lånner jeg en mauser fran andre verdenskrig, den fungerer greit men er begynt å bli gammel, må snart fornyes!!

Link to comment
Share on other sites

Mauser M03 er naturligvis en rifle av god kvalitet.

Kommer ann på utgaven du går får, men jeg går med en lettvektsrifle i reinsfjellet

da en kilo fra eller til faktisk har en del å si etter 10 timers gange.

3006 er et godt kalibervalg til alt av jaktbart vilt i norge

 

Ja, Mauseren fra 2. verdenskrig har "begynt" å bli gammel, du fortjener derfor en ny rifle :mrgreen:

 

mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Du får jo ein lettere ut gave av m03 til ca 18000,- det er ikkje så vanskelig å finne seg ein ny til rundt 17-18 tusen.

Eg venter på ei spilders ny den betalte eg vel 16900,- med montasje ikkje så gale da vist du sjekker finn.no så finner du.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sauer M03 er sikkert en flott rifle, jeg har ingen egen erfaring med den. Men, vil bare oppfordre til å kjøpe en skikkelig kikkert med en gang, det har du igjen for på lang sikt. Om det blir en Zeiss, Swaro, Nightforce eller andre kvalitetskikkerter er vel slik sett av mindre betydning, men felles for disse er at de fleste som regel koster litt mer enn 10000,-. Husk også en skikkelig stålmontasje. (Om det ikke kom særlig godt frem, rødpunkt ville jeg ikke en gang vurdert til ditt bruksområde). Lykke til med handel! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...