Jump to content

revolver 357 eller 38


Morten Kildahl

Recommended Posts

Vill det være bedre presisjon på en revolver. 38 enn en .357 som skyter 38?

Er det bedre å kjøpe en 38 om en bare skal bruke den til revolverfelt?

 

Tror ikke det er noen nevneverdig forskjell der, eneste er hvis du har lyst på flere revolvere så kan det være lurt og kjøpe en .38 først med tanke på kjøpetillatelser ;)

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har blitt fortalt så er det i utgangspunktet ikke noe presisjonsforskjell da presisjonen ligger i løpet. Men det blir fort problemer å skyte .357 magnum, i en .357 etter å ha skutt .38. Jeg har sett opptil flere ganger at skyttere som først har skutt revolverfelt, neste har måtte bryte Magnum 1 da de sliter med både og få ammunisjonen inn og ut.

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo sjølvsagt skje, men eg har no gjort det slik i fleire år utan å få problem som du nevner.

 

Har vanskeleg for å tru at ein feltrunde med 38 skal kunne hindre meg å skyte 357 etterpå.

 

Men da kan eg legge til at eg har normalt vedlikehald på mine våpen og dei får puss med jamne mellomrom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg pleier å ha med en pussestang med bronsebørste som jeg drar gjennom kammrene i tønna, dersom jeg har skutt revolver og også skal skyte mag1.

Dette tar bare et par minutter, så er det aller meste av sotrestene forran 38 hylsen borte,

og jeg har ikke hatt problemer med å lade/tømme 357 Mag patroner i etterkant.

 

Mvh Komla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...