Jump to content

Montasje tikka m55


Mako

Recommended Posts

Hei,

Skal etterhvert montere ny 30mm docter på m55en min. Har sett her på forumet at optilockbasene til tikka visstnok har en rekylpinne som skal passe i et hull på låskassa. Dette hullet finns ikke på m55 og det blir hevdet at siktet kan flytte seg framover om man fjerner pinnen. Har i den forbindelse 3 spørsmål:

 

1. Kan man ikke bare montere fremre base helt fram i enden på sporet på låskassa, dette vil jo stoppe bevegelse framover ved rekyl?

2. Hva er anbefalt moment for å trekke til ringene rundt kikkertrøret, blir dette oppgitt av produsent? Er redd for å skade kikkerten...

3. Lurer på å bestille z-skinne på doctern(identisk med zeiss) finns det en enkel montasje som passer for denne til tikka? Har ikke lyst til å lappe sammen en haug med deler for å få det til å passe.

Link to comment
Share on other sites

Ang. momentet på Optilock ringene. Anbefaler å krysstrekke alle skruene, foran og bak samtidig. Jeg stopper når den medfølgende umbrakonøkkelen fjærer litt mellom tommel og pekefinger på alle skruene. Dette har holdt sikte type 2,5-10x50 o.l. på plass i .338 W.M. rekyl. Tror du kan trekke til litt hardere enn dette uten skade,og uten at jeg ser vitsen. Nøyaktig moment husker jeg ikke. Har ikke prøvd rødpunkt enda. Tror J&F kan svare ang. montasje, mener de har rotet med dette.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det går jo an å la pinnen sitte på den måten viss det ikke hindrer lading og utkast. Jeg så for meg å fjerne rekylpinnen og montere basen lengst fram der sporet slutter i kassa. Da kan det vel ikke flytte seg framover iallefall...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...