Jump to content

Langtur/prosjekt høsten 2012. Tips til område?


Rådyrbukk1

Recommended Posts

Hei & hopp!

 

Jeg og en kamerat har bestemt oss for å realisere en drøm høsten 2012 før vi er ferdig med studiene og slike sprell blir vesentlig vanskeliggjort av jobb, familie og lån. Drømmen er å bo ute i skogen fra august til januar og fylle tiden med jakt og fiske.

 

Planen er ikke å gjøre et forsøk på å kopiere Claussen, primærmålet er rett og slett å kose oss. Men vi ønsker allikevel å livnære oss mest mulig på det vi kan skaffe ute, med unntak av viktige ting som sinnabrus, snus og lignende.

 

En viktig del av dette prosjektet er selvfølgelig å finne et passende sted for gjennomføringen. Det vi ønsker er å leie et terreng der vi kan disponere ei koie og jakte småvilt samt felle noen hjortevilt. Koie er forøvrig ikke kritisk, vi kan gjerne bo i lavvo hvertfall de første 2-3 månedene. Men vi ønsker å være litt "isolert", dvs at å befinne oss i et område med lite folketetthet.

 

Grunnen til at jeg publiserer dette her er at vi gjerne vil utnytte den erfaring som forummedlemmene besitter i forhold til hvilke muligheter som befinner seg rundt om i Norge og Sverige. Særlig vil tips om grunneiere som kan være interessante å kontakte for oss vil bli mottatt med den største takknemlighet. Vi er dog klar over at gode jaktområder er noe de fleste jegere holder tett til brystet og kun omtaler i vage termer hva gjelder stedsangivelse, men håper allikevel det er noen barmhjertige sjeler der ute som vil gi oss en hjelpende hånd.

 

Alle tips og innspill vil bli satt pris på!

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Ikke mye respons her gitt. Kan jo forstå det.

 

Men vi har nå begynt å snuse litt på trysil-hedmark området. Her er det jo generelt mye flott natur og ikke altfor tett bestand av mennesker. Så jeg kan prøve meg med et litt generelt formulert spørsmål; Hva tror dere om Trysil som base for overnevnte prosjekt? Veien er jo også kort herfra til Sverige og Harjedalen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...