Jump to content

Hva er de første symtomene på at et løp er skutt ut


bjugin

Recommended Posts

Har en M98 som jeg Kjøpte i fjor sommer til 400 kr og har ikke peiling hvor mange skudd som er skutt med den. Snakket med en Børsemaker å han mente at et slikt løp holdt lengre en de løpa han får kjøpt i dag. Har skutt en del med den og er ganske fornøyd med samlingen på den så langt. :roll: Det jeg tenkte var om det var noe vits i å gjenge opp det gamle løpet (ca 700 kr ) plus demper så har jeg en grei rifle til en rimrlig pris. pris på nytt løp og gjenging for demper. ca 4500 kr. :shock: Da er det jo nesten så en kan kjøpe seg en brukt Howa 1500 til den prisen på finn.no

Link to comment
Share on other sites

Skrev 50mm på riflas egenpresisjon som et eksempel. Uansett serier på 3 el. 5. De fleste rifler klarer dette, og det holder til det meste av jakt. Pipas tilstand kan du sjekke hos børsemaker med spesialverktøy. Er ikke verdt bryet, er den dårlig vedlikeholdt ser den ut innvendig som ertestuing fra i fjor uansett :) Hvis filla glir nogenlunde jevnt gjennom pipa når du pusser er det bedre enn motsatt. Pusseprosedyrer kan du søke på her inne. Puss gjerne vekk sot med vanlig kruttsolvent, og så spesialmiddel til mantel. KG-serien(Norma har/hadde) er det beste jeg har prøvd så langt. Rent og avfettet kammer før skyting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...