Jump to content

Swedemount hurtigmontasje. Noen som kjenner til denne?


beer_81

Recommended Posts

Er på jakt etter hurtigmontasje til min Valmet 212 kombi og kom over Swedmount som i dag lages hos Tommys Vapenverkstad. Er det noen som kjenner til denne montasjen?

http://www.tommysvapenverkstad.se/Reservdelar.aspx

Tommys vapenverkstad har även tagit upp tillverkningen av Swedmounts populära snabbmontage för kombibockar. (.....)Skenan finns till följande kombivapen:

Husqvarna 300, Brno 100, 200, 300, 500, 584, Brno super bock, Antoni Zoli Delfino, Mioku ä/m, med urtag för rekylklack i sidan på spången, Valmet 212, Valmet 412.

Har forstått det slik at Tikka sine hurtigmontasjer kan brukes på mitt våpen. Finnes det noe grunn til å ikke velge denne til fordel for Swedmount montasjen? Pris, kvalitet , brukervennlighet osv.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg hadde en slik på en kombi og den fungerte bra. Den jeg hadde var nok av eldre årgang så det er ikke godt å vite om de er identisk i dag.

Det som gjorde at den skilte seg ut fra alle andre skinnemontasjer jeg har sett var at det var frest ut "dovetail" -spor på begge sidene av skinna. Dette gjør av skinna må tres på bakfra. Dette fører til at rekylklakken ikke stikkes med i basen som på andre montasjer, men bare støttes mot baksiden av basen på våpenet.

 

Nå hørtes det ut som det var gjort endringer på rekylklakken ut fra beskrivelsen.

 

Byggekvaliteten og presisjon var i alle fall god på den jeg hadde.

Jeg bytta festeskruen som stod på med en vanlig unbrakoskru siden den orginale var bøyd.

Jeg gjorde den også gjennomgående for å ha litt mer å skru i.

 

4.JPG

6.JPG

7.JPG

Link to comment
Share on other sites

Mimre-mimre. Jeg hadde også maken til din montasje på en Marochi kombi for mange år siden. Men jeg satte den i sporet på en side, la den ned med rekylklakken i riktig spor og strammet skruen. Jeg likte også den montasjen, men synes å huske at den kunne variere litt på treffpunktet. Men mener at det ikke var så mye.

Link to comment
Share on other sites

Huffoghuff. Dette var jo omtrent det eneste som var å få til feks. Brnorifler og div. kombier for noen ( ti-) år siden. Den evindelige aluminiumen..... Var jo stort sett bra når de var nye, men etter en stund startet problemene. Jeg ville ha sjekket om det finnes noen montasjer i stål, feks MAK eller lignende som passer til 212`n. Men du store, det kan nok sikkert fungere i lang tid med ett sett nye Swedemount også. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...