Jump to content

Merkelig hendelse med Syningfella


lekkim

Recommended Posts

I dag hadde jeg en merkelig opplevelse med en ny syningfelle jeg har kjøpt for å ta en mink jeg har sett spor av på isen.

 

For å forklare litt så ble fella satt ut for tre dager siden i nærheten av en bekk. Avstand til bekken var en snau meter og ca 30 cm i høydeforskjell. For å sikre den mot å bli tatt av flom bandt jeg den fast til et tre. Det går en vei rett ved bekken, og for å hindre innsyn, er fella satt slik at den ikke kan bli sett fra vei. Det er også på landet og lite trafikk på den. Åte var røye.

 

I dag sjekket jeg fella. Syningen var da veltet og lå med stramt tau. Røret var revet av og lå ca 50 cm oppstrøms for fella.

Fella hadde løst ut, ingen spor etter pinner, pels eller noe annet. Lokket var på og åta borte.

Hva i all verden kan ha skjedd?

 

Det er ikke snø her nå så det er ikke noe spor å se. Tidligere har jeg fått flere mink i tilsvarende felle men aldri opplevd dette.

 

Kan en katt elelr noe ha klart dette??

 

Fella er spent opp på nytt med annet åte, så får vi se om det er noe der i morgen!

 

Lekkim

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

merkelig hendelse. viss fella var veltet kan den ha løst seg ut av seg sjøl. viss det hadde vert en katt skulle man tru den hadde prøvd seg med labben eller noe å fått slage øver labben. det med att røre lå et stykke oppstrøms for fella er jo bare merkelig.

 

konklusjonen blir enten et firbeint dyr så har herjet litt eller herverk. neimen ikke godt å sei :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...