Jump to content

Dye på Kaniafeller


SlAAnsky

Recommended Posts

Jeg kjøpte noen Kaniafeller for et par år siden.

Tok dem ut av esken, la dem rett inn i oppvaskvarskinen (når kona var på jobb) uten vaskepulver.

Smeltet så honning i vannbad, og helte flytende honning rund inni fellene.

La dem så ut i snøen til avkjøling.

Satte så opp den ene fella der jeg så ferske mårspor kvelden før. Foret opp med blanding av fiken og honning.

Sjekket fella etter 2 dagen, og der satt en hunnmår på drøyt en 1 kg.

 

Vet at noen andre koker Kaniafellene sine i tønner med bar av einer. Men har ikke gjort det selv.

I sommer dyet vi en av kaniafellene med Black coat dye. har ikke fått noe i den enda i år.

Resten av Kaniafellene gjorde vi bare rene etter forrige fangstsesong i sommer, og hang dem utendørs fram til de skulle brukes i år.

 

Kaniafellene er kjempegode feller, veldig brukervenlige, enkle og rigge opp, og ikke minst sikre i bruk.

Link to comment
Share on other sites

I fjor ble 12 kaniafeller satt opp av etpar jeg jakter rev sammen med. De fanget ikke godt 1 sesongen sa jeg, men de kan bare henge ute hele året. Jeg har ei som henger på 10 året...MEN; Så var det noen "vandaler"(turgåere) som satte fyr på eineren som dekket fella like ved en sti/vei som fella sto med. Han trodde denne ikke ville fange på noen år, men to dager senere satt måren i, og uka senere den neste...De andre fellene forble tomme i resten av sesongen. Så vandalismen virket mot sin hensikt. :mrgreen:

Så en runde i einerbålet og fella er dyet inn :lol: "det enleste er ofte det beste" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...