Jump to content

Härkila Kaise


Swarstad

Recommended Posts

Skrev dette i en post litt tidligere i dag. Lykke til med valget :)

 

Har Hàrkila "Northern expedition" (Gore tex med Soft Shell) jakke med "Kebne" bukse og du merker at dette er topp kvalitet, men det jeg ikke liker med de er at de er litt i kraftigste laget for min smak. Er meget funksjonell med bra løsninger på lommer og lufting, syns også at hetta på jakken kunne vært noe større, du får litt mye vind i ansiktet og føler elementene litt mer enn på Norrøna Dovre som var min forrige jaktdress.

 

Jakken er tung og bruker lengre tid på å tørken enn jaktkompisene sine Norrøna produkter. Funker meget godt når det er kaldt ute, men for høstjakta så blir den for varm og går derfor i fleece jakke og da tar jakken litt for mye plass i den lille sekken min på 10L+10L som er sidelommene på min Norrøna Para Ranger sekk som brukes når vi jakter ut fra lavvoen som er midt i jakt terrenget.

 

Så tror nok at jeg blir å gå tilbake til Norrøna e.l produkter pga vekt og volum, som småviltjeger så blir det mye gåing. Skal du sitt på post under elgjakt så funker nok Hàrkila bra.

 

Merker også at kvaliteten og slitestyrken på Hàrkila er såpass bra at det kan blir noen år før sliter den. Hadde ti år med Dovre for det var modent for utskifting, så blir nok å komme ny jakt dress i huset før denne dressen er utslitt Lever sikkert lett lengre enn 10 år

 

Vet ikke helt om dette hjelper iforhold til ditt valg av Hàrkila produkt, men nå har du min erfaring med merket

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...