Jump to content

Rifle klubb i trondheim


3sp3n

Recommended Posts

Hei.

 

Ny her.

 

Det har seg sånn at samboeren har lyst å begynne å skyte, hun er mest for en pistolklubb. Jeg ønsker å skyte med rifle, så vi har inngått ett kompromiss om at vi kan begynne å skyte med rifle.

 

Spørsmålet er hvor i Trondheim kan man gjøre det? Og hva er eventuelt det lov å skyte med?

Jeg kunne ha tenkt meg å skyte med kikkertsikte og slikt ( Mulig jeg er litt farget av filmer, men det virker spennende )

 

Noe sånt?

V22-MILITARY-3-WEB.gif

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva du tenker på? Tenker du å skyte med din egen rifle eller å låne rifle?

 

Trondheim Jeger og Fiskeforening http://www.tjff.no driver med lerdueskyting og jaktfelt.

Nidaros Skytterlag http://nidaros.skytterlag.no driver med bane og feltskyting i regi av DFS.

Trondheim Feltskyttere http://www.tfs.no driver med pistol og rifleskyting i regi av NFPS.

 

TFS er den eneste klubben i Trondheim som driver med skyting med AR15 og lignende halvautomater.

Det kreves medlemsskap og at du tar ett godkjenningskurs før du kan skyte med rifle.

Sjekk hjemmesiden for mer info.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen.

 

På sikt skal jeg kjøpe meg egen rifle ja, såvidt jeg har forstått ut av Trondheim Feltskyttere sin hjemmeside, kan man eie både pistol og rifle samtidig?

 

Anskaffe rifle til praktisk skyting

Her er listen fra Politiet over godkjente halvautomatiske rifler til øvelses- og konkurranseskyting pr. 2005-03-30:

 

 

Bushmaster XM15/V-Match

Colt AR-15 H-bar/Sporter produsert etter 1986

DPMS Panther Bull 24 Spesial

Galil AR

Heckler & Koch 94

Heckler & Koch SL 8

Izhmash Saiga Sport 520

Izhmash Saiga Sport 555

SIG SG 550 SP

Steyr AUG sivil modell

Valmet M76/78A2

Oberland Arms (OA) 15

Olympic Arms AR-15 H-bar

 

Her er slike våpen jeg ønsker å skyte med, så takk for linken.

Link to comment
Share on other sites

Du kan eie både pistol og rifle samtidig ja.

Godkjenningskurset tas med pistol, så det forutsetter at du tilfredsstiller kravene til erverv av pistol.

Dvs 6mnd aktivt medlemskap i klubb og sikkerhetskurs.

 

Når du har tatt godkjenningskurset til NFPS kan du erverve både rifler og pistoler til praktisk skyting.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Interesangt at det annmerkes til øvelses skyting er selv medlem av en rifle klubb, da burde jeg få søknad på en AR 15 innvilget da jeg skal bruke den til ØVELSES skyting??? Litt god vilje tolkning av regelverket her, eller finnes det noen begrensninger?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...