Jump to content

Beretta S55. Er det noe verdi i en lite brukt utgave?


Ole-P

Recommended Posts

Hei! har en God gammel Beretta S55 som kun står og tar opp plass i skapet. Er det noe verdi i en sånn haggle? er lite brukt. er vell max skutt 500 skudd i den. og alt med bly. har selv ikke brukt den siden blyforbudet kom, da jeg regner med at den ikke kan skyte stål? og kjøpte meg ny haggle.

 

Hvis noen kjenner noe til Beretta S55 tar jeg gjerne imot informasjon om den og da jeg arvet den for mange år siden nermest ubrukt. og kjenner lite til den bortsett fra og ha provd den en par ganger på rypejakt den gang bly var lov.

 

og er det noe market for salg av en sånn haggle?

Link to comment
Share on other sites

Der har du en nydelig hagle !!! Den bør - som du er inne på - ikke brukes med stålhagl, men skal gå greit med både vismuth og Tungsten Matrix. S55 er vel noe av det smekreste som er å oppdrive av o/u-hagler.

Vanskelig å gi noen sikker verdivurdering, men de har vært annonsert på finn og gjennom forhandlere for 3 - 5.000,- i godt brukt stad i den senere tid. I den tilstanden du beskriver ville jeg ikke solgt den for under 5.000. Eller kjøp egnet ammunisjon og ta den med til skogs, den fortjener å bli brukt :D

Link to comment
Share on other sites

Den fortjener virkelig og bli brukt ja, men når blyforbudet kom gikk jeg til innkjøp av ny og tilpasset haggle, så siden har den bare stått i skapet. og Har vell vært på tanken å selge den så den kan komme seg ut i skogen. den har mange mange år igjen på seg før den begynner og nerme seg sliten.

 

men vis det er mulig og få rundt en 5ooo for den så er det jo nesten som det er fornuftig å vurdere og selge den? men hvor stort er markedet av kjøpere på noe sånt?

Link to comment
Share on other sites

sant sant. men er som sagt bare en vurderings sak det å selge den. kan hende jeg får samboeren til og jakte og da har hun evt en haggle, så er mere ute å finne ut litt info om den. så får se det ann. skal jo ha meg ny rifle og rundt 5ooo hadde kommer godt med da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...