Jump to content

Vedlikehold av Glock 17 og Walther P22


olemm

Recommended Posts

Har akkurat fått kjøpt meg en glock 17 og en walther p22.

 

P22´n var relativt skitten og hørtes ut som det var sand i de fleste bevegelige deler.

Så jeg valgte å plukke hele pistolen fra hverandre så mye det gikk. Så nå har jeg skrubbet og vasket over 70 deler.

Samtidig som jeg hadde den fra hverandre så har jeg gjort alle modifikasjonene som blir anbefalt for at den skal fungere optimalt.

Men jeg skal montere sammen alt i morra, og lurer på hva slags smøring jeg skal bruke hvor?

Kan man bruke noe tørrsmøring? Vil ha minst mulig klin. Hvor får man i tilfelle kjøpt denne smøringa?

 

Har igrunn gjort det samme med glocken, men den var ikke så ille, og skal smøre den også opp.

 

Hva anbefaler folket?

Link to comment
Share on other sites

Slik gjør jeg det på Glocken:

 

På P22 så bruker jeg cleaner som Hoppes Elite om het nødvendig (hvis jeg har skutt med demper), og så pusser jeg over alt med Rem Oil. Av og til en forsiktig dråpe med "gun grease" på railene og sliteplasser.

 

Pleier ikke å strippe totalt ned P22, har gjort det, men det er ikke gøy. Kjører helst så tørt som mulig, for å ungå "sand i systemet"

Men meget viktig å pusse ofte, helst etter hver gang, hvis ikke sliter man den myke zinken (æsj) i stykker.

Tar man en field strip og rask omgang med Rem oil rett etter man har skutt går det som en lek.

 

Magasinet bør av og til pusses over med cleaner, helst før stevner, for å være sikker på at ikke noe går galt. Tenkte ikke på dette, og til slutt fekk jeg mateproblemer på spesialen og tapte 2-3 skudd. Fett hadde samlet seg opp.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips folkens.

Da får jeg dra avgårde og kjøpe inn litt smøremidler.

 

Plukka magasinene fra hverandre også, og la de oppi en skål med varmt vann og masse zalo, og etter de hadde liggi og marinert seg litt der, så pusset jeg innsiden med tannbørste, så de er så reine og fine:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...