Jump to content

Tilpassingsprosjekt optikk.


villminken

Recommended Posts

Jeg fikk for en tid tilbake bygd meg ei rifle i .358 NM på ei Global Arms kasse (Mauser 98 kopi)

Det jeg fant ut som er bakdelen med denne kassa er at de ferdigfreste sporene til kikkert er ubrukelig, frontbase er ca 16mm og bakre er 14,5mm i tilegg er basene ujevn i bredde etter hvor man måler(konisk, i feil retning forhold til sako vel og merke)

Jeg har tilpasset en recknagel montasje som passer og fungerer utmerket nå, men jeg skulle hatt den samme optikken hurtig frem og tilbake på en tikka, og i og med at 358'n er modifisert passer dette ikke helt.

Derfor må jeg modifisere tikkaen litt ved å heve fremre base og da er ikke skruene lange nok

 

Mitt spørsmål er konkret: Kan noen være behjelpelig med å skaffe et par skruer til tikkahull i M3,5 i 12-15mm lengde (da har jeg noe å kappe på)

 

Har noen forslag til andre gode løsninger mottas de med takk, men jeg er ikke helt for picatinny skinne løsning enda, og jeg sitter på en god del recknageldeler som kan modifiseres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...