Jump to content

Nytt underbeslag, lager spenn i låskassa?


AiC

Recommended Posts

Har kjøpt nytt underbeslag med magasin fra HS-presiscion, i tillegg til ny stokk fra samme fabrikant. Dette til en Rem 700 tactical.

Følte ikke underbeslaget/stokken passet helt til hverandre, det datt i allefall ikke "plopp" oppi. Underbeslaget stod og vippet rundt senterpunktet sitt når det bare ble lagt nedi. Akkurat som en vippe som man finner i barnehagen :D Men det passet fint sammen når jeg trakk til skjefteskruene.(nei ikke fryktelig hardt) Så er mitt spørsmål om dette er uheldig og lager spenn i kassa eller andre mystiskheter? Kan ikke se for meg at det er gunstig for presisjon i såfall. I tillegg ble magasinet endel vanskeligere å få ut etter tiltrekning også. Hva mener dere?

Akk:D

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Det kan høres ut som om ikke selve magasinbrønnen entrer sporene oppi selve låsekassa skikkelig, eller går helt ned i sporene utfrest i underbeslaget.

 

Det er spesielt denne setningen din som får meg til å tro dette:

 

"I tillegg ble magasinet endel vanskeligere å få ut etter tiltrekning også".

 

Jeg opplevde tilsvarende problemer med min egen Rem 7 en gang da jeg hadde bestilt ny magasinbrønn i stainless steel.

Løsningen for meg var å bruke den gamle i blånert stål, stainless varianten ligger fortsatt i en skuff... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg kikkert litt til på det, og nå er det løst. :D

 

Dum som jeg er monterte jeg kassa nedi i stokken mens rifla lå vannrett. Da landet jo alt ganske tilfeldig nedi der. Prøvde etterpå å montere alt i vertikalen, altså med rekylkappe i gulv og løp i været. Da fikk rekylklakken hvile/anlegg mot aluminiumsbedding(regner med det er der den skal ligge?) og der strammet jeg passelig til. Alt smalt smokk rett inn og var tilpasset perfekt. Da gjenstår det bare å teste om presisjonen er forbedret fra den gamle stokken :D

 

Stokken og underbeslag virket forøvrig som av god kvalitet. Veldig fornøyd nå, bortsett fra at knotten til å få ut magasinet er inni avtrekkerbøylen, og den er i tillegg usannsynlig hard å trykke inn. (Noen som har hatt samme problem og eventuelt fikset det på en grei måte?) Liker bedre fks Sako sin variant der den sitter i forkant av magasinet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...