scarcrow Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 en kompis av meg var på skytebanen for å skyte leirduer i dag å etter noen serier merket vi at stokken var sprukket... dette er en Baikal o\u.. hvordan er mulighetene til å få tak i nytt bakskjefte til denne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.300SAV Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Det enkleste er vel å bruke et vannbasert trelim. Rens spreken med sprit e.l. Tynn limet ut med vann og "jobb" det ned i sprekken og sett det under press. Har gjort det selv på noen riflestokker og det ble topp. Gjorde en test på noen planker og det var ikke limfugen som røk når jeg skulle bryte det fra hverandre. Sjekk også tilpasningen til låskassa, det var kanskje det som gjorde at det sprakk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.Stensland Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Jeg har mine sterke tvil på at du klarer å få tak i ny stokk til den. Stokker som sprekker er ett stort problem på Baikalhagler. Da ville jeg limt den med mindre sprekken er alt for stor. Er den veldig stor så har du ett problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipitor Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Disse lager nok på bestilling: http://www.gunstocks.com/ Tipper det er mulig å sende ned kolben og få en prefit kolbe tilbake som krever noe tilpassing+oljebehandling. Jeg forhørte meg om nytt fortre til en Beretta kom på 275USD+frakt+mva. Vel og merke har han mal/oppsett for disse. Send ham en mail så får du se om det blir billigere enn å kjøpe en ny Star. Du kan velge kvalitet på treverket. -L- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sportskytter Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Jeg forhørte meg om nytt fortre til en Beretta kom på 275USD+frakt+mva. Da kan man jo nesten kjøpe en ny Star, brukte selges vel i fra en tusen lapp, det ga i jeg for min og den er som ny. Hør med Gresvig børsemaker verksted i Askim eller noen andre, regner med at de har destruert masse av disse børsene og er kolben en svakhet på disse så har de kanskje tatt vare på noen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scarcrow Posted September 15, 2010 Author Share Posted September 15, 2010 har sendt mail til Gresvig å spurt får håpe på positive svar derfra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts