Jump to content

Pris på skogsfulgterreng


olan

Recommended Posts

Har en liten diskusjon med en kompis om pris på jaktterreng, og hva som lønner seg for grunneier. Åremål eller salg av jaktkort?

 

Hvor mye ligger prisen pr. mål for utleie av småviltjakt (skogsfulgterreng, ikke rypeterreng/fjell)?

 

-olan

Link to comment
Share on other sites

5 kroner målet er en ikke alt for uvanlig pris, men du kan finne store sprik i begge retninger.

 

Uten at jeg vet vil jeg tro at jaktkort gir mest penger i kassen hvis det markedføres litt, bakdelen er mange forskjellige jegere som alle vil skyte mest mulig. På åremål eller helst flerårskontrakt får man som regel (ikke alltid) jegere som driver avskytning i forhold til bestand og langsiktige mål.

 

Personlig foretrekker jeg å ha alle jaktrettigheter på et område over tid, synes rett og slett jakten blir mer givende. Men jaktkortsalg åpner helt klart muligheter for flere jegere.

Link to comment
Share on other sites

Synes det kommer an på en del ting. Er det harejegere i terrenget, er det opphold en måned i elgjakta, er det godt med veier inn til terrenget, når pleier snøen å komme, er det i det hele tatt noe særlig skogsfugl. Her på sørlandet pleier man ikke å betale mer enn 2-3 kr målet. Det er ikke mange som selger dagskort , er stort sett åremål.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Det terrenget jeg var på tidligere lå på ca 2,50/mål.

Laaaaangt å gå, tidlig snø, delte terreng med harejegere, litt rype, fellingstillatelse på 2 rådyr (så ikke rådyr på tre år), ved og gass inkludert, bra med orrfugl, OK hyttestandard, maks 3 jegere.

Bør ikke være dyrere...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...