Jump to content

inskyting av ny børse


knutmstien

Recommended Posts

hei,er like før att jeg har ny blaser'n i posten toppet med en nightforce 3,5-15x56 :twisted: og har vert og kjøpt 100 norma diamond line felt ammo i 6,5x55(8,4 gram 900ms)

snakket med en bekjent om inskyting av løpet på nye gever generelt,att men skal pusse pipa med olje hvert skudd ca 50 skudd..

vet de er mange på kammeret som sikkert har serdeles god greie på slikt og kansje har noen tips?personelig syns jeg de hørtes litt heftig ut med olje i løpet på hvert skudd :shock:

setter pris på gode råd,har lite lyst og ødelegge presisjon i ett så pent våpen :cry:

 

question two!

 

norma diamond line kula er hulspiss,veldig lite hull da,ikke rom nok for ei tynn knappnål og komme inn,noen som har testet denne kula på småvilt som rype og oppover? eller blir de rett og slett for heftig expansjon på så smått vilt :?

er jo presis som bare det amunisjonen ,lang og fin kule,hadde vert fint som toppjakt ammo kansje :? vis kula tillater det :lol:

 

 

takk for svar

 

mvh knut

Link to comment
Share on other sites

Ad innbrekking: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=80&t=15934&p=180384&hilit=break+in#p180384

 

Kula vet sikkert andre, lykke til :wink:

 

EDIT: Ser i den linken at det er litt omdiskutert, derfor kan jeg oppsummere hensikten med innbrekking litt raskt: Man skyter et skudd, kobber/messing avleires i maskineringsmerkene i løpet, man pusser bort det overskytende og gjentar flere ganger.

Altså litt som å porefylle treverk eller pusse sko.

Link to comment
Share on other sites

kan ikke tenke meg att ingeniørene fra blaser ikke har 100% finish på løpene

 

Pipa skal ikke være polert som et speil innvendig, finishen varierer sterkt, men blankpolert er ikke ønskelig.

 

Ser du har tenkt å bruke olje; Jeg bruker aldri olje til rengjøring . Jeg bruker solvent for å løse opp krutt/karbon ved all puss, og mantelfjerner ved behov.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...