Jump to content

4 " løp på revolveren


Geir Småvik

Recommended Posts

Du vil nok ikke få noe fabrikk ammo, som holder faktor. Stort sett vil vel også hjemmeladninger med mantlede kuler, ha stor mulighet til å ligge i rød sonen, for å oppnå hastighet. Eneste mulighet for å klare det med et fornuftig trykk, tror jeg er om du bruker blykuler, som gir mulighet til stort hylsevolum, og derved litt større hastighets potensiale, enn standard setting.

Link to comment
Share on other sites

tviler på at det skal bli problem, men det er kanksje lurest å måle og sjekke. En ruger tåler jo gode ladninger. Så det lå en 4" gp 100 til en rimelig penge på finn, ellers har jeg ern til salgs som ikke er fullt så rimelig 8)

Oi.. ser C patron ikke er enig med meg, da ville jeg hørt på ham.

(jeg har en 6" gp også....til salgs)

Link to comment
Share on other sites

Underliggende er fra loaddata for S&W mod 19/66 m 4" løp, så mulig er det absolutt.

 

180 Cast Performance WFNGC Vihtavuori VV-N110 13.0 1,224

 

For de fleste 180 grs kuler, vil nok max med N110 ligge +/- 12 grs, svært avhengig av hvor mye kula opptar av hylsevolumet. Hvor mye du kan sette kula ut, vil jo avhenge av både hvor du kan krympe og sylinder lengden. 19/66 har relativt lang sylinder, så ovennevnte data kan nok bære preg av det. For mkd 27/686 Colt Python og DW har jeg måttet sette kula vesentlig dypere enn til 19 og derved endt med max data mellom 1 og 2 grs lavere. GP 100 har jeg ikke tilgang på, så hvordan sylinder lengden er der må andre svare på.

 

Hm: når man ikke kan la vær å leite:

Også fra Loaddata for GP 100 med riktig :D 4" løp:

180 Nosler Partition Vihtavuori VV-N110 11.7 1,141

 

 

Husk bare at ovennevnte ladninger er MAX

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...