Jump to content

Brno Fox


spetsen

Recommended Posts

Hei, er en lykklige eier av en brno fox:P

Mener og ha lest noe om att disse riflene går bedre vis man kapper løpet litt :?:

 

Noen som har noe erfaring ang dette?:)

 

Har søkt og fant en tråd med veeeldig mange innlegg, så orket ikke lese gjennom alt for og finne det jeg lurte på

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte min før jul og ba butikken (Jakt&friluft) kappe løpet 10 cm før jeg fikk den, så jeg vet ikke om presisjonen før. Men det er da bra nå, med samlinger på ned til 8 mm (selv om de fleste til nå har ligget fra 20 - 30 mm). Tror neppe det gjør noe å kappe løpet da.

Link to comment
Share on other sites

Fordelen med å kappe er ikke hovedsakelig med tanke på presisjon (selv om jeg hørere "alle" si at presisjonen ofte blir bedre), men mer at børsa ikke blir så mye lengre med demper påmontert. På Fox er det 59 cm løp mener jeg å huske. Har man en demper som bygger 20 cm utover, blir den lang. Da er det greit at den bare blir ti cm lengre om man kapper vekk ti. Jeg kommer aldri til å skyte uten demper heller, så for meg er det helt greit at de ti cm'ene er borte.

Jeg har 49 cm løp på min, og min neste demper, Hausken mini bygger 15 cm. Da er ikke børsa mer enn 5 cm lengre enn ukappet, uten demper, samtidig som demperen tar bort både lyd og rekyl. Ikke blir den tyngre enn ukappet uten demper heller.

 

Den eneste ulempen jeg egentlig ser med kappet løp, er at forsiktet forsvinner. Kjedelig da, om kikkertsiktet skulle gå føyken på jakt. Nå kan en vel også få ettermontert forsikte selv med gjenget løp. Har ikke sjekket ut dette. En annen "ulempe" er at man mister litt fart på kula. I .222 mister man gjerne 30 - 50 m/s. Noen synes sikkert dette er helt forferdelig, men jeg bryr meg katta om jeg skyter en rev med 950 m/s i stedet for 1 000 m/s. Dør gjør den okkesom!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...