Jump to content

Hornady Lock`n Load LNLAP vs dillon 650


chrissi504

Recommended Posts

noen her som har prøvd noen av de to pressene der?

 

jeg har selv Hornady Lock`n Load LNLAP pressa dom er en karusell presse jeg har aldri fått den til skikkelig så jeg lurer litt på å butte den ut med en dillon 650, men jeg syntes den virker mye mer simpel enn hornady sin.

Link to comment
Share on other sites

Fikk tatt i bruk Hornady pressa for omtrent ei uke siden. Startet med å lade 6,5x55 med VV N150, noe som gikk over all forventning. Spyttet ferdig patroner så gliset nesten gikk helt rundt! :D

Så skulle jeg lade for en kompis; fortsatt 6,5x55, men da med Norma N15. Dette endte med kruttsøl av det sjeldnere slaget..

Etter en god del justering av kruttdispenseren, og en voldsom bannskap gikk det seg til. Men hender fortsatt jeg må banke litt kjærlig borti kruttmålet når jeg hører kruttet ikke renner over i hylsa. Kan hende jeg fortsatt har justering til gode, time will tell!

Men hadde vært greit å høre hva du er misfornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

er akkuratt det samme jeg sliter med at det blir mye krutt søl, og jeg har enda ikke fott det til. men er det bedre med dillon 650 da tru?

 

men jeg har et krutt mål ute om så jeg bare presser ut den gamle knallen og setter ny med hornady pressa så fylle jeg i krutt og lyser oppi slik jeg ser at det ikke er for mye eller fo lite krutt i noen hylser og så setter jeg i kuler også gå over til pressa igjen.

 

det blir kansje litt bakkvent det jeg gjør men føler egentlig at det går ganske bra og fort fordeom og jeg får muligens litt mer nøyaktige ladninger.

 

men pressa er jo ganske dyr i og med jeg ikke får den til så derfor jeg jerne kunnetenke meg og bytte den inn i en dillon

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så ille hos meg. Egentlig rimelig greit etter at jeg justerte høyden på kruttdispenseren tight. Men har naturligvis "Powder cop die" så jeg ser med en gang om det skulle mangle litt krutt i en av patronene.

Men har du forsøkt å justere kruttmålet evt. skifte bushingen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...