Jump to content

Beretta 682. kal.12 ladehjelp


Jonas.L

Recommended Posts

Har nå lest alt jeg har funnet ang, hagleladning og har blitt litt "frelst" på ideen.

Det jeg lurer på er om jeg kan/burde lade fornikla hagl i en Beretta 862?

Grunnen for dette er at jeg kom over Winchesterskudd i kal.20" og de gikk ekstremt godt.(ting datt på 45m++)

Potensialet er enormt for og finne virkelig gode ladninger når man lader selv og det har "tent" meg.

Har sjønt at forskjellige "kopper" beskytter løpet,men hvordan er det da med trangborring etc?

Hvilke begrensninger foreligger det med nikkehagl?

Hagla jeg skal bruke er en Beretta 682 og jeg har en enkelskudd Star til og teste "troll ladninger" i.

Kan for ordensskyld opplyse om at jeg jakter i Sverige innemellom.

Jeg skyter ca 50 skudd på jakt i året,men tanken om og ha en "meg spesial" som feller på 50m er forlokkende.

Hvor mye skal en 862 tåle av trykk og hva tåler løpet med nikkehagl?

Håper noen kan hjelpe meg med dette og jeg gjør ikke dette for og spare penger,men for og få skikkelige skudd.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg Lyman boka først, les den.

 

shot_shell.jpg

 

Deretter kjøper du "Status of steel" og leser denne(Inneholder mye mer enn info om stål ladninger, meget bra hefte for haglelading generellt)

 

msteel.jpg

 

Hvis du nå er i startgropa for haglelading vil jeg mene dette er ett bra sted å begynne.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...