Jump to content

Namibia hva slags sko skal jeg bruke?


tackle

Recommended Posts

Hei!

 

Skal til Namibia og jakte i slutten av mai, hos turopperatøren så foreslår de "Gode, lette, halvhøye jaktstøvler /ta ikke med for lange og varme støvler, det blir ubehagelig)."

 

Er det noen som har erfaing på hva som duger der nede, bruker på jakt i Norge Alfa Bever. Blir disse for varme der nede eller puster de godt nok??

 

Trenger svar raskt :D

Link to comment
Share on other sites

bruker på jakt i Norge Alfa Bever. Blir disse for varme der nede eller puster de godt nok??

 

Hei.

 

Jeg bruker Alfa Bever på jakt i fjellet og på elgjakt her hjemme i Norge, og må vel si at jeg mener de blir for varme i afrika.

 

Du sier du skal til Namibia. Mye av grunnen i Namibia består av "løs masse" (sand ol) og i slikt terreng vil jeg anbefale en sko/støvel med så flat såle som mulig. Et kjempetips vil være Westley Richards sin modell Courtney.

 

Bruker du lave sko/støveler vil jeg anbefale deg å bruke gaitors, så du slipper sand og slitsomme frø ned i fottøyet. Det kan gi ubehagelige gnagsår.

 

Uansett hva du velger å ha på bena der nede ønsker jeg deg en god tur..

Link to comment
Share on other sites

Vi skal reise med xxladventure avreise 24 mai, har du vært der XO ? de skoene du foreslår vet du hvor man kan få tak i disse? Kan ett alternativt være å bruke fjellsko, lav jaktstøvel. Det kan jo med fordel være en sko som er god også på varme dager i Norge.

Link to comment
Share on other sites

de skoene du foreslår vet du hvor man kan få tak i disse? Kan ett alternativt være å bruke fjellsko, lav jaktstøvel. Det kan jo med fordel være en sko som er god også på varme dager i Norge.

 

Jeg mener du kan få tak i Courtneys her i Norge hos Safari North. Ring Hans Jacob Dehli og spør.

 

Ellers kan jo som du sier å bruke fjellsko, lav jaktstøvel være et godt alternativ. Men som sagt ville jeg anbefale å i så fall bruke gaiters.....

Link to comment
Share on other sites

Det holder vel med korte Gaiters? eller ville du hatt knehøye?

 

 

Dette blir vel snakk om smak og behag. Noen liker korte og noen lange. En annen ting som kan spille en rolle er om du vil jakte i korte eller lange bukser.

Med langbukser vil jo mye av problemet med i allefall frø bli eliminert.

 

Siden du skal ned på et tidspunkt hvor det kan være kaldt ville jeg nok valgt zipoff-bukser, gode støvler og korte gaitors... Men dette er mitt valg.. Du må bruke det du vil føle deg best eller mest komfortabel med.

 

Husk å filme og ta masse bilder!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...