Jump to content

Bushnell Elite 6-24x40 Rainguard. Erfaringer?


Karlstad

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med dette siktet?

Er den skarp på høy forstørrelse, helt ut i kantene osv?

Har lyst til å kjøpe en sånn til baneskyting hovedsaklig.

 

Synes prisen er veldig lav, men det spiller ingen rolle hvis det funker ;) (http://www.opticsplanet.net/bushnell-6-24x40-elite.html)

 

Vil tro du blir fornøyd. En kompis hadde et Bushnell banner sikte i samme forstørrelse. I dagslys hvor jeg så i dette siktet, så imponerte det i forhold til den latterlige lave prisen. Også på full pupp - 24x var den skarp og fin. Ikke minst paralaxejusteringa vil hjelpe deg godt på vei på de fleste holda - fra korte til lange hold. Noe sugerøreffekt var det selfølgelig, men så lenge et slikt sikte skal brukes primært på skiver, så ser jeg ikke noe hensikt i å ha enormt synsfelt.

 

Nå skal eliten ha bedre linser og i tillegg raingard (som fungerer utrolig bra ved regn eller rengjøring av linsene), så vil tro at den gjør jobben, og vel så det. Som du sikkert har sett, så har jeg nå montert et 10x40 Elite 3200 (dette er faktisk made in japan og ikke kina) sikte på min salong, og det virker veldig lovende. Bra til prisen. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...