Jump to content

MURS ALERT ! (revvarsler)


shooter 2

Recommended Posts

Jeg kjøpte en slik i vinter for og prøve ved åta ! Må si jeg er ikke spesielt fornøyd enda denne skal ha lengre rekkevidde og den sender jo melding via radio på ganske lang avstand . Nå er det ikke det som er problemet men selve rekkevidden på sensoren som står ved åta . Jeg har stilt den inn på lengste rekkevidde men jeg får ikke utslag på rev på mere enn 8-10 m . og de skal jo egentlig gå dobbelt så langt . Da stiller jeg 'tuten' rett mot åta . Samtidig får jeg melding over radio og den repeterer bare en gang. Her kunne jeg tenkt meg at den varslet flere ganger etterhverandre (så jeg våkner) . Er det noe jeg gjør feil med plassering av sensor og er det noen innstilling ang. lyd . Vet flere her på Kammeret har slike ! kom med tips om hva jeg gjør feil :(

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som din murs alert fungerer som den skal :wink: I bruksanvisningen stod det antall feet(fot) på små dyr, og plasseringshøyde Ta det antallet og gang på 0,3048 så har du meter.

 

Jeg våkner av det lille kneppet mobilen lager når den slår seg på for å sette igang alarmen...Kommer an på om du er på rett frekvens :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg våkner av det lille kneppet mobilen lager når den slår seg på for å sette igang alarmen...Kommer an på om du er på rett frekvens :lol:

 

He he ! Ja da sover du jaggu bare med et øye . :lol: (lensmanssøvn)

Hva er din erfaring med lengde til åta som max da ? I bruksanvisninga mener jeg det stod at den skulle stå ca. 70 cm. over bakken , hvor høyt setter du den ?

Sikker på at jeg er på rett frekvens . har forresten prøvd alle .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kommer enda tilbake ang. rekkevidde for åtedelen og lurer på hvor lang avstand dere har fått registreinger på ? Fikk jo en god forklaring av 'HS precision' for små dyr så den er grei men spør likevel en gang til hva andre har opplevd. Hvor høyt over bakken setter dere den ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...