Jump to content

Rydding av elgpost, setter opp jakttårn


LeivVidar

Recommended Posts

Nå begynner endelig snøen å smelte så idag tok jeg med meg motorsaga og kjørte ut i terrenget for å begynne å rydde litt kratt på en bestemt post. Her er ei kjempemyr der vi har skutt mye elg opp gjennom tidene, 3 stk i bare i fjor. Men jeg satt noen timer oppi bakken her i høst og hver gang måtte jeg kviste litt før jeg satte meg ned så idag slo jeg på "stortromma" og begynte å peise ned det værste som var, men det er enda noen timer med rydding igjen. Ett av jakttårnene vi hadde her har blåst ned, vinden tok tak i ei kjempe-osp og knakk den på midten og tårnet deisa i bakken. Nå skal vi ha opp et nytt tårn i samme område for å dekke deler av myra og hele "gata" jeg begynte å rydde idag.

 

Slik ser det ut omtrent fra der tårnet skal stå. Mye småkratt over alt. Jeg begynte et stykke oppi bakken og jobba meg litt nedover

31032010357.jpg

 

Og slik ser det ut nedover. Omtrent der traktoren står skal det nye tårnet stå. Hvis man bare får meid ned alt av kratt så blir dette veldig bra. Her fra en post der jeg satt mye i høst. Som man ser var det mye kratt i veien før jeg gikk løs med saga

31032010356.jpg

 

Traktor med kjettinger foran og bak, 4WD og sperre foran og bak er et flott redskap! Tar seg godt fram i snøen! Jeg fikk hugget en del ved samtidig slik at "gamlingan" får litt å fyre med

31032010359.jpg

 

Pappa har vært i granskogen å hentet hovedkomponentene for å få tårnet ett stykke over bakken. Når tela er borte fra marka blir det vel bygging av tårn.

31032010360.jpg

 

Jeg skal komme tilbake og legge ut flere bilder fra byggingen av tårnet og når det er ferdigstilt skal jeg ta bilder av utsikten så man får se hvilken oversikt det blir derfra. Pga ferskfisk til middag var ikke kroppen helt i storslag så idag ble det ikke gjort så alt for mye, men det er da en begynnelse. I tillegg er det mye tung snø som er noe slitsom å vasse i så neste gang jeg kommer hjem regner jeg med at det er bar mark så da skal det bli gjort mye mer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...