Jump to content

Carl Gustaf 4000, nytt løp.


Recommended Posts

Har en CG 4000 i .308Win som har vært med en del år,og skudd,det begynner å nærme seg tiden for å bytte løp.

Siden løpet og børsa har gitt meg mange gode samlinger og døde dyr opp gjennom åra, så hadde det vært gøy med en pipe som gikk minst like godt, gjerne bedre.

Vil en sauer 200 STR pipe passe sånn uten videre? Pipa som sitter i, er 610 mm lang (24") er 15,5 mm v/munning.god balanse i våpenet gjør det vel mest hensiktsmessig å ikke ha noe lengre pipe.Men noe lengre kan nok aksepteres :)

Trenger innspill på hva jegere og skyttere,børsemakere og andre våpeneiere/jegere synes,og evt hvor man får tak i den rette børsemaker?

Link to comment
Share on other sites

Bestill deg ei ny S&L pipe fra Arendal Jakt og Friluft. Får du i alle std kaliber fra 4000kr.

Alle piper til Sauer 202 passer i rifla di,jeg har selv en Sauer 200,som er samme rifla som CG4000. Litt annen stokk,og spade hevarm på min.

200 STR pipene har en tiendels mm eller to mindre Ø i innfestinga,men passer. Det eneste er at orginale sauer piper blir ørlite grann trange etter at det har sittet en STR pipe i låskassa.

Arendal J&F får inn et lass med S&L piper snart ! 6,5x55 pipa mi samler ned i 8mm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...