Jump to content

Veldig positivt overrasket - Remington VTR 700 22-250


Guest

Recommended Posts

I helgen ble jeg den lykkelige eier av en splitter ny Remington VTR 700 i kaliber 22-250 fra Jakt og Friluft i Arendal.

 

Hadde lest en masse om denne riflen i diverse forum og magasiner. Var derfor veldig spent på å prøve riflen for å sjekke ut presisjonen og utførelsen.

 

Har hatt en Ruger M77 Mark 2 i 30-06 som samlet omtrent som haglen min gjør med IC choke.

Hadde derfor ikke de store forhåpningene, til tross for at jeg visste at dette var et flattskytende kaliber.

 

Før turen gikk til skytebanen ble det montert en Hausken demper og et Leupold VX3 sikte på børsa. To-fot´en ble også hentet frem og jeg syntes riflen ble riktig så tøff til slutt :) Børsemakerene hos Jakt og Friluft gjorde en kjempegod jobb med både kikkertmontasje og montering av lyddemper (løpet er jo trekantet på VTR´en).

 

På banen imponerte riflen meg skikkelig og har gitt meg tilbake troen på at det finnes børser som faktisk leverer god presisjon, også i det rimeligere sjiktet. Skjøt nesten hull i hull på 100 meter, gang etter gang. Ikke verst for en rifle som selges for i underkant av 6000 kroner.

 

Testet også noen ekspanderende varmintkuler på kokosnøtter på 100 meters hold. Riktig fornøyelig å se på :)

 

20zr1w5.jpg

 

Presisjon :)

25tkba8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...