Jump to content

Utenlandske nettbutikker,- hvordan går jeg frem ??


flanged

Recommended Posts

Jeg har per dags dato ikke handlet fangst eller feller fra utenlandske nettbutikker, men det er vell like sikkert som norske nettbutikker ??

Jeg tenker her først og fremt på nettbutikkerfra USA.

 

Men hva blir f.eks: Prisen på ei Belisle 160 magnum felle i postkassa mi ? Hva må jeg ta høyde for når jeg bestiller fra USA ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handlet på nett i 15 år, og aldri blitt utsatt for noe svindel eller hatt problemer med retur om det har skjedd noe.

 

Handler du fra USA så blir frakten som oftest 55 USD med USPS flyfrakt. UPS og andre "private" postselskaper har egne satser.

Kjøper du for under 1000 (inkludert frakt) kroner blir det et forenklet tollgebyr fra posten på 109 kroner + 25% av verdien i mva.

Kjøper du for over 1000 (inkludert frakt) kroner blir det et forenklet tollgebyr fra posten på 218 kroner + 25% av verdien mva.

 

Eksempel: Du handler for 150 USD + 55 USD i frakt.

 

205 USD = ca 1250 kroner + 218 kroner i tollgebyr + 25% av totalverdien 312 kroner = Du betaler totalt 1780 kroner totalt.

 

Handler du for under 200 kroner (ikke inkludert frakt) blir det ikke gebyr eller moms.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...