Jump to content

bli en "samler"


Seaelen

Recommended Posts

jeg har lenge tenkt og bli såkalt samler av våpen, ikke noen spesielle våpen, men av ren fasinering av våpen (treverk, mekanisk, kaliber og nøyaktighet o.l) har jeg løst og kunne kjøpe flere våpen for uten de 6 du kan ha som jeger

 

Jeg vil ikke ha de blomberte ettersom da vil noe av poenget med samlingen forsvinne, og jeg vil ikke ha begrensning for hvilke våpen jeg kan kjøpe (det vil si at jeg vil kunne kjøpe alle, ikke bare våpen innen for en tids epoke) jeg vil ha en samling hvor alle våpnene skal fungere, og kunne prøves, har også løst og samle pistoler o.l

 

Hva må jeg gjøre for å få dette til? har hørt at jeg kan ta kurs og noe, men hvilke kurs i dette tilfelle?

 

takk på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke ha de blomberte ettersom da vil noe av poenget med samlingen forsvinne, og jeg vil ikke ha begrensning for hvilke våpen jeg kan kjøpe (det vil si at jeg vil kunne kjøpe alle, ikke bare våpen innen for en tids epoke) jeg vil ha en samling hvor alle våpnene skal fungere, og kunne prøves, har også løst og samle pistoler o.l

 

Da må du emigrere til et land med andre våpenlover. Dette er umulig i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Om du i hovedsak ønsker deg flere våpen for skyting, så vil jeg foreslå at du blir med i forskjellige klubber, da kan du gå laaaangt utover de 6 jaktvåpnene.

 

De fleste samlervåpen skal normalt ikke avfyres. Slik du beskriver samlerområdet, kan du først som sist glemme å skulle få noen samlerlisens.

 

Du fikk et godt råd lenger opp her, se på statuttene til NVS.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...