Jump to content

er sako optilock egnet til br skyting


kurt

Recommended Posts

valgte å poste denne tråden under langhold,hvis feil,flytt :) vel:har idag en noe påkostet sako75 til langhold,med en 5-25*56PM2. har etterhvert blitt nysgjerrig på Benchrest,tenkte derfor lage meg ei slik rifle,med basis i ei 202 jaktmatch jeg har stående,som har blitt veldig lite brukt,tenkte kjøpe nytt løp i 6mm nbr :) men,så er det nå engang slik med meg,at jo flere kaliber/rifler,jo sjeldnere blir de brukt :oops: den opprinnelige planen var å ordne skinne på sauern,så jeg enkelt kunne bytte mellom en nykjøpt 4-12*40(jaktfelt)og en nykjøpt 8-32*56(br)so far so good :lol: hadde en lengre samtale med sharpshooter på msn forleden kveld,og luftet tanken om å kombinere sakoen som både langholds og benchrest-rifle? joda,siden den rifla(når jeg har en god dag),faktisk skyter sykt godt/presist. slik vil jeg spare meg utgiftene med skinnejobb og montasjer dertil :) pr idag,står PM2`n i optilock. foreslo da bare og kjøpe et xtra sett optilock til nightforcen,slik at jeg bare kan dra av og skyve på plass ved kikkertbytte.enkelt regnestykke dette? nytt løp samt hylser,kuler og dieset til nytt kaliber,eller bare nye optilock. så var det jo om optilock er velegnet til br-skyting? leser jo flere steder her om viktigheten av ufattelig stabile montasjer,meget forståelig. mine ambisjoner med dette er mest for moro,har hverken grunnleggende kunnskaper el skyteferdigheter til å hevde meg vesentlig,vet bare at rifla,med riktig mat skyter godt nok. kanskje på tide med et spørsmål,før eventuelle lesere sovner :lol: mener den/dere eller du som har peiling,at dette er liv laga?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er litt skeppa til Optilock, ettersom de er i 2 deler, "ringdel" og brakett. Noen som har opplevd at de har ristet løs eller på annet vis valgt å skille lag? Må si jeg foretrekker ringer som skrues rett i picatinny el. tilsv. uten en ekstra skrue "inne i" montasjen, men har ikke hatt optilock så lenge selv, og foreløpig sitter det fast.

mvh Siphon O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...