Jump to content

Howa avtrekk til Churchill Highlander


LeivVidar

Recommended Posts

Jeg hat ei Howa 308win og ei Churchill Highlander 338WM. Avtrekket på Churchill'n er temmelig dårlig med mye "nøkking" så det er umulig å ta et helt reint avtrekk på den. Nå har det seg sånn at Howa og Churchill er temmelig like, eneste forskjell på mine børser er at på Howa'en låser sikringen hevarmen, men det gjør den ikke på Churchillen. Der låses kun avtrekk. Jeg har litt lyst å montere Timney avtrekker på den, men er det da mulig å sette på et avtrekk som egentlig er til Howa/Weatherby Vanguard?? Avtrekkene ser jo helt like ut med kun den låse-hevarms-detaljen i forskjell. Vil kanskje da et Timney avtrekk låse hevarmen på Churchillen også?

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg vet er det kun på de nyeste modellene Howa låser hevarmen - to av jaktkompisene mine har Howa 1500, og ingen av dem gjør det. Churchill Highlander er bare et distributørvaremerke Howa-riflene har vært solgt under, riflen er identisk. Den har også vært solgt som Kassnar, Sears og flere andre navn.

Et Timney-avtrekk til Howa/Weatherby Vanguard skal være drop in, men jeg tror ikke de låser hevarmen. Har du forresten prøvd å bytte vatrekk mellom riflene dine ? Da får du i hvert fall en 100% bekreftelse på at de går om hverandre.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Hei LeivVidar! Vet det er noen år siden denne tråden var skrevet men ble litt interessert i hvordan du justerte avtrekket på churchill'en. Har en churchill selv og kjenner meg igjen i den "nøkkingen" du snakket om. Er det mulig du kunne skrevet en kort forklaring? ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...