Jump to content

Norma 100 grains i 6.5*55


Jamt

Recommended Posts

Handlet noen pakker med spisser fra norma nå. OG følte de var blitt veldig lange. Har de forandret litt på de i forhold til tidligere. De er på lengde med 107 grains sierrra. Lenge siden jeg har brukt norma spisser. Ha rstort set brukt sierrra 100 grains. Norma spissene var vesentlig lengre. 6-7 mm. Det så lovende ut, har ikke noe lade tabell på de. Sierraen har jeg satt til 72.5mm Prøvde litt med 75 på norma spissene. Ser at scenaren har oppgitt 75 på sine 100 grains.

 

Noen andre som bruker norma spisser nå. De må jo ha bedre balistikk og "flyve" evne enn de kortere sierra spissene.

 

Og hva har dere evt puttet bak de.

Link to comment
Share on other sites

Det er ei ny rekruttkule som er brukt nå de siste årene ja etter det jeg har hørt. Jeg har ikke brukt den gamle. Den nye skal i følge norma ha bedre BC og det stemmer helt sikkert. Har ladet noen "fisleladninger" med denne kula selv. Den rusler av gårde i ca. 850 ms i pipa mi med en passe dose N11. Jeg setter de til 72.5mm. Rekylen er som å skyte 6 BR med litt tunge kuler, så det er ikke stort, så skuddredd blir man ikke akkurat :)

 

Norma anbefaler lengde på 72mm ser jeg http://www.norma-skytterlag.net/index.p ... /kuler.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...