Jump to content

stokk til Beretta sporting


skullerud

Recommended Posts

Vurderer å bytte stokk på Sportingen min, for å få riktig lengde (jeg må forlenge), og litt for estetikkens skyld.

Er det noen som vet fabrikksdelenummeret til 686sportingstokk?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg mailet med schou, som vel er importør, og de skulle ha vannvittige 6500,- uten forskjefte, men ser at det fra USA er mulig å få orginale berettastokker for ca $350 hvis man har shippingadresse i USa (og det har man jo), men da må jeg være 100% sikker på at jeg får riktig stokk, og der kommer fabrikksdelenummeret inn.

Link to comment
Share on other sites

Prøv her:

http://www.brignoliarmi.com/catalogo.php?liv_id=3_23&liv_prec=15&liv_prec2=23

 

Her finnes delelister og "Exploded view" til de fleste Beretta-modeller. Brignoli leverer forøvrig Beretta-deler til bra priser, men stokk må man nok be om pris på. Jeg har kjøpt en del smådeler (inkl choker) og et forskjefte til bra pris der. Fikk også en pris på en fast trapstokk til 682 Gold E, men den fikk jeg minst like billig i Norge (Rygge Våpen / Schou). Brignoli har billig frakt. Som hos en del italienske butikker er kanskje ikke kommunikasjonen den beste egenskapen, men de svarer da på epost innimellom.

 

Ellers går vel stokkene omhverandre på en del Berettamodeller i "680-serien"? Jeg har ihvertfall satt stokk fra 682 Gold E på både en gammel 682 (før Gold kom) og på min 686 jakthagle fra 1990....

Link to comment
Share on other sites

Her er tilsvarende for 682 Gold / 682 Gold E (finner ikke for 686 her...) fra Berettaservices:

http://www.berettaservices.com/Moduli/ContentManager/publicfiles/PDF%20Esplosi%20Arma%20Parti%20Speciali/e682g_ge.pdf

 

Her ser man at stokken er nummerert på skissen (nr 108), men faktisk ikke har eget delenr i lista.

 

Du bør vel kunne få tak i en korrekt stokk ved å oppgi modellen, uten delenr? Det finnes vel ikke så mange 686, er vel kun den gamle 686 og den nye 686E (samt evt Silver Pigeon Sporting)? Men originalstokkene finnes jo i forskjellige standardmål, med varierende drop. Såvidt jeg kan se har vel Brownells et ganske begrenset utvalg når det gjelder dette med forskjellige dimensjoner. Til 686E Sporting fant jeg umiddelbart kun noe som sannsynligvis er en fast stokk med drop 38-60 (som er relativt lavt) og ingen palm swell, men jeg lette ikke så lenge heller...

 

Når jeg kjøpte ny stokk (fast trapstokk, med kraftigere grep - kjøpte drop 35-45 mm) til en 682 Gold E måtte stokken tilpasses ørlite av Rygge Våpen for å gå på låskassa. Dette må man påregne med en ny stokk. Men som nevnt gikk denne stokken rett på både gammel 682 og gammel 686 etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...