Jump to content

Marlin 60 og Winchester subsonic - dårlig kombinasjon?


granmann

Recommended Posts

Har kjøpt Winchester Super-X HP subsonic 40gr med utg.hastighet 325m/s. Jeg får ikke rifla til å veksle med denne ammunisjonen.

Har nettopp rengjort hele mekanismen og skiftet rekylfjær. Bolten åpner fra 0-5mm etter et skudd.

Noen andre som har samme eller andre erfaringer med denne ammoen i Marlin 60?

 

Fint om noen har en løsning så jeg slipper å skyte 490 enkeltskudd... :evil:

Link to comment
Share on other sites

hei hei du :)

 

da har jeg noe og si deg , har en kammerat med samme ammo men ikke rifle han har en 1022 liknende greie ifra remington..

akkurat samme problemet og jeg har prøvd og hjelpe han til og få det til og fungere...

det som vi fant ut av var att hyslene vertfall di han hadde var en smule bredere en vanelig cci standar eks..

eneste han kunne gjøre er og skyte ett og ett skudd...

men det er jo ikke sikkert det er det som er med din.. men tenkte jeg skulle skrive det til deg siden det var samme ammo....

håper du finner ut av det ... ;)

 

MvH kjellemann

Link to comment
Share on other sites

det som vi fant ut av var att hyslene vertfall di han hadde var en smule bredere en vanelig cci standar eks..

 

 

Takk for tips. Det kan jo være en mulig grunn.

 

Må jammen sjekke en slik med micrometeret...

 

Har du målt?

 

 

En gang det passer kan jeg jo vaske, gnikke og polere kammeret. Det kan vel kanskje hjelpe hvis det er hylsediameteren som er problemet...

Link to comment
Share on other sites

er ikke noe galt med noe våpen det er bare at winchester ikke klarer å lage skikkelig rimfire ammunisjon. så enkel er forklaringen. aldri fått noe våpen til å veksle med disse og presisjonen har vært ut i staur å vegger i alle våpen denne ammunisjonen er prøvd i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...