Jump to content

Hjemlaga jaktsekk/skytestøtte.. Tips til forbedret utgave?


Jackrussel

Recommended Posts

hay å hå :mrgreen:

 

Har laga meg en jaktsekk som blir brukt til nesten all jakt jeg driver med :)

denne skal jeg nå lage en bedre utgave av, og tengte jeg skulle hente tips og råd for og gjøre den nye sekken enda bedre, og mest for og ha noe korselig og prate om :mrgreen:

 

sekken jeg har laga nå hadde 2 formål, den skulle være skytestøtte, istede for en styg klompete 2-fot jeg hadde, og det skulle være plass til alt jeg har med meg på, mink,sel,kråke,rev og rådyrjakt :)

 

første jeg tengte på var konstruksjonen av sekken, og ble da innspirert av en liten egg/3kanta jaktsekk. Denne hadde bare en strop over skuldra og har dermed en fri for børsa :) dermed ble sekken min nermest 3kanta :mrgreen:

sekken måtte også være nermes vanntett og ikke av stoff som bråker, og lager nylonlyder :roll:

Da ble valget grøn ytterduk for telt! og er strålende fornøyd med dette så det blir det på nye sekken også :)

skytestøtten var vel det vanskeligste, siden jeg bestemte meg for og sy inn passe hard skummadrass i forsjelige høyder siden skytestillingen kan variere noe voldsomt :lol: skytestøtten ville jeg ha siden jeg HATER 2-fot :!: når jeg legger børsa på denne skytestøtten, kan selen komme opp hvor som helst og jeg svinger bare børsa i rett retning, noe som kan bli problematisk vis man har en 2-fot man endelig har funnet en passelig plass og plasere i tinberget :lol: istede for og legge børsa rett på grønduken, sydde jeg på reinskinn med skinnsia ut for å få et ekstra godt feste for børsa 8) Vært annleg er det utskåret et spor i som gjør at børsa ligger vanvittig godt i :D

 

hiver på et par bilder og skriver litt rundt disse :)

af7s60.jpg

på bildet åver ser dere sekken klar til bruk :D Rød hyssin i det vannfaste glidlåset slik at det er lett og se og nå tak i.

2vijwip.jpg

Her ser dere ryggen til sekken, der jeg valgte et festemønster som gjørde at sekken satt godt på Min rygg :)

i ryggen er den en tynn plastplate som gjør at sekken blir passe stiv, dette var vertfal planen, kommer til og bli litt stivere den nye.

det er også et festenett helt ytters som hjelper til at sekken sitter der den skal :) (nettet er laget til dette bruket).

27zad8i.jpg

Her er festet til reimene på brystet mitt, kan løsnes fra alle kanter og har festekrok for hundeband :mrgreen: på bildet er alle stroppene alt for lange :!: da jeg ikke hadde disse dingsebomsene man setter på for og legge dem langs stroppa slik at man lett kan juster lengden på dem.

 

Det jeg vet jeg savner på sekken er:

flere lommer spesiallagd for det utstyret jeg skal ha med, fex min nye lommelykt Lendlenser T7.

bedre reimer.

litt stiver konstruksjon.

bedre utnyting av plassen skytestøtten tar :!:

 

Må vel nevne at jeg har fått profhjelp av Bjørn Økern, og takk til han som har lånt meg utstyr osv!

dere ser jeg reklamerer for han på brystet :wink:

 

Takker for tips og synspunkter :mrgreen:

 

må beklage at dette sikkert er vanskelig og lese med sikkert en milion skrivefeil :oops:

DRITTLEKSI!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...