Jump to content

Selge rifle, men til hvilke pris?


Odd

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har muligens tenkt til å bytte ut rifla mi, og lurer derfor på hvor mye en kan forvente å få får den:

- Tikka M695 Master Pro, 6,5x55. Rifla er 7 år gammel, men er i god stand og er i tillegg gjenget for lyddemper.

 

Planen er å bytte den ut med en Browning X-bolt i samme kaliber, noen som har erfaring med den?

 

Takker for alle innspill! :)

 

MVH

odd

Link to comment
Share on other sites

Ja, fikk et meget godt inntrykk av den, og har gått over til den oppfatningen at syntet stokk er meget praktisk! Men, jeg liker derimot muligheten jeg har på min nåværende rifle om justerbar kinnstykke. Har dere noen erfaring med å lage justerbart kinnstykke på syntetstokker? Og hva vil prisen være for den herligheten?

Link to comment
Share on other sites

Noe av grunnen til at jeg ønsker å bytte, er at jeg synes rifla er noe tung. Med kikkert og TMM-4 demper veier den bortimot 4,5 kg.

 

Vil det være lurere å selge med kikkert og demper? Kahles Helia 2,5-10x50 med A-Tec TMM-4.

Link to comment
Share on other sites

Aj, jeg ville ikke solgt den rifla. Synes det høres ut som du har en meget god pakke der.

 

Men om du allikevel skal selge, så har jeg hatt en lengre seanse med børseseleksjon, og endte der opp med noe helt annet enn jeg i utgangspunktet ville, grunnet økonomi. Men nok om det!

 

Alt det jeg har hørt om Browning av folk som har erfaring med våpenet, er bare positivt. Kvalitetsfølelse, samt upåklagelig presisjon, og lett. Det er vel egentlig alt man trenger i en børse.

 

Min bror solgte nettopp sin M695 i 6,5x55, og han fikk igjen 7000,-. Han solgte derimot med demperen sin (Hausken).

 

Tror nok ikke det er noe problem å få igjen mellom 5 og 7 høvdinger for et slikt våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...